09.04.2016

L-E-V (Beogradski festival igre)

Predstava L-E-V izvedena je  09. 04. 2016. u okviru 13. Beogradskog festivala igre

Režija: Šaron Ejal, Gaj Behar

Dizajn zvuka: Ori Lichtik, Dizajn svetla: Avi Yona Bueno (Bambi), Kostim: Odelija Arnold u saradnji s Rebekom Hajting, Gonom Biranom, Šaron Ejal, Gajom Beharom, Tehnički direktor: Alon Koen, 

http://www.belgradedancefestival.com/index.php/program/l-e-v-tel-aviv 

Svinja ubica / Mesto minimalističkog izraza, intenzivne iskrenosti i beskompromisne telesnosti. U ovoj postavci, kolaž muzičara Orija Lihtika postaje sastavni telesni deo same igre. Komad ostavlja utisak nežne duše na ivici propasti, kada jedini preostali instinkt teži ideji ubijanja najdražih i sopstvenoj smrti.

Sara / Sara je kao biser u kovčegu sa blagom, kutija dragulja koja istovremeno miriše na davna vremena i odiše svežinom. Kutija se ne može otvoriti sasvim, jer će njen šarm izbledeti. Beli biser, providan, biser preko koga se prelivaju boje, ali uvek ostaje biser. Sara je minimalistička, nežna, osećajna i osetljiva, zatvorena i staromodna u isto vreme. Postoji osećaj uzdržanosti koji se koristi minimalno i do samog maksimuma. Ona ne dopušta distancu i približava se srcu. Ona dolazi iz nepoznatog i napušta svet kao kad se oblak rasprsne u prašinu ljubavi.

Igračica i koreografkinja Šaron Ejal je rođena u Jerusalimu. Igrala je sa Kompanijom Batševa od 1990- 2008. godine, i počela da stvara koreografije u okviru kompanijskog projekta “Batševini igrači kreiraju”. Radila je kao saradnik umetničkog direktora ove trupe, u periodu 2003-2004. godine, i kao stalni koreograf kompanije od 2005-2012. godine. Tokom 2009. godine, počela je da stvara komade za druge plesne kompanije, širom sveta: “Killer Pig” (2009) i “Corps de Walk” (2011) za Carte Blanche iz Norveške; “Too Beaucoup” (2011) za Hubbard Street Dance iz Čikaga i “Plafona” (2012) za nemačku Plesnu kompaniju Oldenburga. Godine 2013., osnovala je trupu L-E-V, zajedno sa svojim dugogodišnjim saradnikom Gajom Beharom. Prethodne godine premijerno je izvedena njihova postavka “Crno bez naslova” za Plesnu kompaniju Opere Geteborga. Šaron Ejal je dobitnica mnogih nagrada, uključujući i Nagradu Ministarstva kulture Izraela (2004) za mlade stvaraoce, i Landau nagradu za scenske umetnosti (2009). Godine 2008., ponela je titulu Izabranog umetnika Fondacije za kulturnu izuzetnost Izraela.

Gaj Behar je imao značajnu ulogu u kreiranju noćnog života Tel Aviva, ali takođe i kao kurator multidisciplinarnih umetničkih događaja, u periodu od 1999-2005. godine. Sa Ejalovom je prvi put sarađivao na predstavi “Bertolina”, 2005, i od tada neprekidno deluju zajedno.

Od 2006. godine, saradnici Šaron Ejal i Gaj Behar predstavljaju značajan glas umetničke zajednice, stvarajući originalna i od kritike izuzetno cenjena dela za Kompaniju Batševa i druge ugledne trupe širom sveta. L-E-V je kulminacija dugogodišnje saradnje i jedinstvenih umetničkih trenutaka koje Šaron Ejal i Gaj Behar, praćeni beskrajno originalnom muzikom Orija Lihtika, donose u izvođenju žestoko talentovanih igrača koji se kreću sa izražajnom preciznošću. L-E-V se hrani novim tehnologijama, i integriše ih bez napora i nenametljivo u dela pomešanih umetničkih disciplina, koje podjednako mogu biti izvedene u tehno klubu ili u operi. L-E-V je ušće pokreta, muzike, rasvete, mode, umetnosti i tehnologije – gde svaki činilac nosi jedinstvenu izražajanost i emotivno bogatstvo. L-E-V ispunjava obećanje stalnog pomeranja i angažovanja najšireg spektra nove publike i saradnika.

Odštampajte Odštampajte