Hajnrih fon Klajst

Razbijeni krčag

Režija: Igor Vuk Torbica

Prevod: Boško Petrović, Prevod kraja: Maja Matić, Scenograf: Branko Hojnik, Kostimograf: Jelisaveta Tatić Čuturilo, Dramaturg: Tamara Bijelić, Aranžer muzike i muzički saradnik: Marko Marić, Koreografija i scenski pokret: Staša Zurovac,

Ko je razbio krčag gospođe Marte? Ko je mladoj Evi ukaljao ugled? Hoće li njen voljeni Rupreht biti mobilisan? Hoće li seoski sudija Adam moći da otkrije odgovore na sva ta pitanja – baš danas, kada je pao i razbio glavu, a u inspekciju mu dolazi strogi sudski savetnik iz Utrehta? I gde mu se izgubila perika?

Klajstovu zabavnu i slojevitu komediju, jedno od najznačajnijih i najpopularnijih dela nemačkog romantizma, Igor Vuk Torbica postavio je na scenu – uz pomoć prvorazredne podele – s mnogo hrabrosti i mladalačke svežine, plemenitog cinizma i savremenog smisla za humor.

 ***

Klajst je blizak pučkom teatru. On Razbijeni krčag u podnaslovu naziva: „vesela igra“. Ako pogledamo Klajsta i vreme u kom je pisao, uz neprikosnovene veličine, kao što su Gete i Šiler, on zapravo predstavlja jednu kontru i jedan usamljeni, individualni glas, koji ne polazi od romantičarskih tema, od kojih polazi većina njegovih savremenika, već ide zaobilaznim, donjim putem, iz naroda, i, ja bih rekao, jednom daleko neposrednijom stazom. On kreće iz seciranja celokupnog društva: i najnižeg njegovog sloja, kao i ljudi sa samog vrha vlasti. Otud tu i seljaci, i sudije, i revizori iz glavnog grada itd. Tako da je to zapravo jedna čitava galerija likova, koji predstavljaju celu zemlju i ceo sistem. I po tome Klajst i jeste autentičan.

[...] On je govorio da najveća opasnost od zakona i zadatih normi leži upravo tamo gde se naizgled čini da ih nema. Upravo tamo gde smo toliko u miru sa njima da ih podrazumevamo i kažemo, u redu, to je jednostavno tako i ne dovodi se u pitanje.

(Igor Vuk Torbica, iz intervjua za program predstave)

 ***

Tekst sam nameće ideju o nelogičnim „spojevima nespojivog“, pa odatle i težnja da taj potencijal sačuvamo i prenesemo i na scenu. U pitanju je nedefinisani prostor, prostor u kom može i da se spava i da se okolo šetaju neke kokoške koje Adam gaji, da se tu i psuje, i jede, i puši, i penje na sto, i peva, ali i nekome sudi. Sa druge strane, pitanje korupcije i zloupotrebe položaja i pozicije moći staro je verovatno koliko i ljudski rod, pa smo se trudili da ne smeštamo radnju u neki očigledan/konretan vremenski period, iako su, na značenjskom nivou, paralele sa sadašnjim trenutkom svakako uočljive.

(Tamara Bijelić, iz intervjua za program predstave)

Premijera: 13. februar 2015.

Odštampajte Odštampajte
Pogledajte i:
  • Hajnrih fon Klajst

    Razbijeni krčag

    Režija: Igor Vuk Torbica

    Ko je razbio krčag gospođe Marte? Ko je mladoj Evi ukaljao ugled? Hoće li njen voljeni Rupreht biti mobilisan? Hoće li seoski sudija Adam moći da otkrije odgovore na sva ta pitanja – baš danas, kada je pao i razbio glavu, a u inspekciju mu dolazi strogi sudski savetnik iz Utrehta? I gde mu se izgubila perika?

    detaljnije >
Scena „Ljuba Tadić“Plan sedenja

Cena karte: PARTER 1200 / BALKON 700 / LOŽE 200 RSD UZ 50% POPUSTA ZA KUPOVINU ULAZNICA NA DAN PREDSTAVE

2h bez pauze

Press materijal